تجربه‌نگاری مراکز مشاوره موفق در حوزه طلاق| تقدیر از مشاوران برتر طرح طلاق استان

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، پنجمین جلسه شورای راهبری طلاق استان با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌رضوی، نماینده دادگستری، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، اعضای شورای راهبری طلاق و جمعی از روسای ادارات بهزیستی شهرستان‌ها برگزار گردید.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی در خصوص پنجمین جلسه شورای راهبری طلاق استان، گفت: موضوع این جلسه تجربه نگاری مراکز مشاوره موفق در حوزه طلاق بود. در این جلسه از 10 مرکز مشاوره برتر در سطح استان خراسان رضوی که در حوزه مشاوره طلاق موثر عمل کرده بودند و بیشترین میزان اثربخشی در حوزه طلاق و افزایش سازش در میان زوجین را داشتند، تقدیر به عمل آمد. این مراکز به‌ بیان تجربیات خود در حوزه مشاوره طلاق پرداختند و عوامل و روش‌هایی که با به‌کارگیری آن توانستند سازش پایدار را در میان زوجین متقاضی طلاق ایجاد نمایند را به اشتراک گذاشتند.

محسن مروی با بیان اینکه 26 درصد از متقاضیان طلاق در جریان دریافت مشاوره سازش کرده‌اند، گفت: یکی از اهداف مشاوره طلاق، مداخله روانشناختی و مشاوره‌ای قبل از مداخله قضایی، افزایش سازش میان زوجین متقاضی طلاق و کاهش آسیب‌های اجتماعی پس از طلاق است. حتی افرادی هم که طلاق می‌گیرند، تشویق می‌شوند تا برای مسائل بعدی خود از قبیل نحوه ارتباط با فرزند تک والد، حفظ ارتباط والدین با فرزندان بعد از طلاق، ازدواج مجدد و... از مشاوره‌های یک متخصص بهره‌مند شوند. درنتیجه درصورت دریافت یک مشاوره موثر قطعا میزان مراجعه به مراکز مشاوره بیشتر خواهد شد و شاهد کاهش عوارض طلاق خواهیم بود.

وی ادامه داد: شورای راهبری طلاق استان شامل مسئولین فنی دارای رتبه علمی بالاتر و تجربه کاری بیشتر در حوزه طلاق می‌باشد. موضوعاتی از قبیل راه‌های افزایش سازش، تصویب کارگاه‌های علمی مختلف در حوزه فرزندان طلاق، خانواده‌های مشترک، طلاق‌های صوری، پایدار کردن ازدواج پس از سازش، بررسی تجربیات سایر کشورها در حوزه طلاق، تجربه‌نگاری مراکز موفق در حوزه مشاوره طلاق و... از جمله موضوعاتی است که تاکنون در جلسات شورای راهبردی مورد بحث و تبادل نظر قرار گفته است.

تجربه‌نگاری مراکز مشاوره موفق در حوزه طلاق| تقدیر از مشاوران برتر طرح طلاق استان

کد خبر 120105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد